WhatsApp

ULUSLARARASI PAZARLAMA

ULUSLARARASI PAZARLAMA

25 Kasım 2019, 11:22
ULUSLARARASI PAZARLAMA

PAZARLAMA:

Firmaların ürünleriyle ilgili firmanın yönetimi ile birlikte aşağıdaki kararların alınması yolunda bir çalışma yapılacaktır. Bu çalışma yapılırken danışmanın yapmış olduğu Pazar Araştırması sırasında toplamış olduğu bilgilerden faydalanılacaktır.

  • ÜRÜN KARARLARI:
  • Ürün özellikleri
  • Ürün kalite düzeyi
  • Ürün tasarımı
  • Markalama kararları
  • Ambalaj kararları
  • Garanti koşulları

 

  • FİYAT KARARLARI:
  • Fiyat stratejisinin tespiti
  • Iskonto stratejisinin tespiti
  • Varsa yedek parça ve ek hizmetlerin fiyat stratejilerinin tespiti

 

  • DAĞITIM KARARLARI:
  • Lojistik planlama: Nakliye kararları, depolama kararları, stok yönetimi kararları.
  • Dağıtım kanalı planlaması: Direkt dağıtım kanalı, endirekt dağıtım kanalı, karma dağıtım kanalı

 

  • TANITIM KARARLARI:
  • Reklam kararları: Reklam bütçesi kararları, reklam mecrası kararları, reklam mesajı kararları
  • Satış promosyonu kararları: İtme stratejisi, çekme stratejisi, numune dağıtım, fırsat paketi, kupon çalışması, şans promosyonu, süreklilik programları, para iadesi, etkinlik pazarlaması, hediye verme alternatiflerinin değerlendirilmesi

HEDEF PAZARLARDAKİ POTANSİYEL ALICILARIN TESPİTİ

  • POTANSİYEL ALICI PROFİLLERİNİN BELİRLENMESİ
  • Firma yönetiminin katılımıyla firmanın ürünlerinin potansiyel alıcı grupları.
  • Mümkün ise potansiyel alıcıların kendi içlerinde gruplanması.
  • Potansiyel alıcı gruplarından firma açısından daha karlı ve daha az karlı olabileceklerinin belirlenmesi.

 

  • POTANSİYEL ALICI PROFİLLERİNE UYGUN HEDEF PAZARLARDA FAALİYET GÖSTEREN FİRMALARIN BELİRLENMESİ
  • Internet üzerinden yapılacak potansiyel alıcı çalışmalarında aşağıdaki kaynaklardan faydalanarak potansiyel alıcı listeleri oluşturulacaktır;
  • GTİP numarasına göre potansiyel alıcı listesi sağlayan ücretsiz kaynaklar
  • Ekonomi Bakanlığı kaynakları
  • GTİP numarasına göre gerçek ithalatçıların listelerini satan ücretli kaynaklar
  • Uluslararası ticari rehberler
  • Fuarların katılımcı listeleri
  • Ülkelerin ticaret sicil kayıtları
  • Elektronik pazar yerleri
  • Ticaret ve Sanayi Odaları
  • Yukarıda belirtilen kaynaklar kullanılarak eğitmen gözetiminde her firma için en az 100 potansiyel alıcıdan oluşan birer liste hazırlanacaktır.

 

  • POTANSİYEL ALICILARIN BELİRLENEN KRİTELERE GÖRE SINIFLANDIRILMASI
  • Potansiyel alıcıların lokasyona göre sınıflandırılması
  • Potansiyel alıcıların sektöre göre sınıflandırılması
  • Potansiyel alıcıların ulaşılabildiği ölçüde firma büyüklüklerine göre sınıflandırılması

 

  • HEDEF PAZARDAKİ POTANSİYEL ALICILAR İLE İLETİŞİME GEÇMEYE BAŞLAMA
  • HEDEF PAZARLARDAKİ ALICILAR İLE ELEKTRONİK POSTALAR ARACILIĞIYLA İRTİBATA GEÇİLMEYE BAŞLANMASI
  • Firma tanıtım yazılarının İngilizce olarak hazırlanması.
  • Firmaların potansiyel alıcı veri tabanındaki şirketlerin tümüne tek tıkla mail gönderilmesini sağlayacak ücretli toplu mail atma programlarının önerilmesi.
  • Firmaların toplu mail atma programlarındaki raporlama bölümleri ile gönderdikleri mail leri alan şirketleri, açan şirketleri ve üzerindeki linklere tıklayarak web sayfalarını ziyaret eden firmalara nasıl ulaşabileceklerinin gösterilmesi
  • Firmanın talebi doğrultusunda ilk toplu mail çalışmasının hazırlanması ve sistemin kurulması.

 

  • HEDEF PAZARLARDAKİ FİRMALARA TELEFON YOLU İLE ULAŞILMAYA BAŞLANMASI
  • Belirlenen potansiyel alıcıların içinden firmanın seçtiği şirketlerin firma tarafından aranması.
  • Firmanın İngilizce sözlü tanıtımının yapılması.
  • Firmanın güçlü yanlarının aktarılması.
  • Firmanın ile çalışmanın potansiyel alıcıya sağlayacağı faydalardan bahsedilmesi.
  • Potansiyel alıcıların ithalatları var mı? yok mu? varsa ne kadar ithalat yaptıklarının tespit edilmeye çalışılması.
  • Tedarikçilerinin hangi firmalar olduğu ve satın aldıkları fiyatların ne düzeyde olduğunun öğrenilmeye çalışılması.
  • Bu çalışmalar ile ilgili danışman firmalara ödevler verecek, hedefler koyulacak ve ne kadar gerçekleştirildiği danışman tarafından kontrol edilecek.

 

  • HEDEF PAZARLARDAKİ FİRMALARA TEKLİFLERİN İLETİLMEYE BAŞLANMASI
  • Yapılan görüşmelerde potansiyel alıcıların ihtiyaçları ve hali hazırda satın aldıkları ürünler tespit edilmeye çalışılacaktır.
  • Tespit edilen ihtiyaçlar için firma ilgili ihtiyacı karşılayacak ürün ile alakalı teklifler verecektir.
  • İletilen her teklif için firma en az 3 defa teklif takibi yapacaktır.
  • Bu çalışmalar ile ilgili danışman firmalara ödevler verecek, hedefler koyulacak ve ne kadar gerçekleştirildiği danışman tarafından kontrol edilecek.

IPS Danışmanlık ve Dış Ticaret  15 yıla yaklaşan profesyonel pazarlama ve dış ticaret tecrübesi ile Ümit AYDIN ve Murat CANKARA tarafından firmaların yapılarının ve personel yetkinlerinin değişen dünya şartlarına uyumlarını sağlamak ve firmaların ihracatını arttıran kalıcı çözümler geliştirmek amacı ile kurulmuştur.

  • 0 (212) 240 40 14

  • 0 (212) 240 40 24

  • info@ipss.com.tr

  • Teşvikiye Mh. Hacı Emin Efendi Sk. Kerem Apt. N:39/6 Nişantaşı/ İstanbul/Türkiye

  • Hafta İçi: 09:00 - 19:30 Arası.
    Cumartesi: 09:00 - 18:00 Arası.
    Pazar: Kapalı